Sıkça Sorulan Sorular

1.MAKİNAM GÜMRÜKTEN GELDİĞİNDE İLK OLARAK NE YAPMALIYIM?

Makinanız gümrükten çekilip geldiğinde ilk yapılması gereken, makinanın üzerinde bir hasar veya eksiklik olup olmadığını kontrol etmek ve gerekirse, nakliyeci ile birlikte hasar tutanağı hazırlamaktır. Hasar büyük ise duruma göre, nakliyecinin veya kendinizin sigorta eksperine derhal haber verilmeli, eksperin talimatına göre hareket edilmelidir. Unutulmamalıdır ki zamanında doğru yapılmayan işler nedeniyle maddi hasarları ödemek zorunda kalabilirsiniz. Daha detaylı bilgi için böyle bir durumda kalırsanız makinayı indirmeden önce satıcı firma dan yardım talep edebilirsiniz.

2.MAKİNAMA NEDEN KIRILMA SİGORTASI YAPTIRMALIYIM?

Özellikle bilmeniz gereken konu, eğer leasing yoluyla makine aldıysanız, makinanız sigortalıdır. Fakat yine de bu konuyu ve sigorta detaylarını mutlaka leasing anlaşması yaparken görüşmenizde her zaman fayda vardır. Leasing ödemeleriniz tamamlanıp makine sizin mülkiyetinize geçtiğinde ise leasin tarafından yapılan sigortanın bittiğini ve artık sigortayı kendinizin yaptırması gerektiğini unutmayınız. Sigortasız bir makine her zaman size daha büyük maddi ödemeler çıkarabilir.

3.KIRILMA SİGORTASI OLAN BİR MAKİNADA HASAR OLURSA NASIL İŞLEM YAPMALIYIM?

Sigortalı bir makinada bir hasar olduğunda derhal ilgili sigorta eksperine bilgi verilmeli ve sigorta eksperinin vereceği talimat doğrultusunda hareket edilmelidir. Unutmayınız ki, hasarın eksperin bilgisi dışında onarı mı halinde, onarım bedeli yada şekliniz eksper tarafından kabul edilmeyebilir ve de siz gerekli ödemeyi alamayabilirsiniz. Sigorta kapsamında ki işlemler firma ile sigorta şirketi arasında hukuki bir işlem olup, makinayı onaran firmayı 3 taraf olarak ilgilendirmemektedir.

4.PLANLI BAKIM ANLAŞMASI GEREKLİMİDİR?

Evet, planlı bakım makinaların çalışma ömrünü uzatan ve üretim kapasitesini ve üretim hassasiyetini uzun zaman devam ettiren bir işlemdir. Kendi içerisinde bakım ekibi olmayan firmalar mutlaka makine satıcılarından bu bakım hizmetini almalıdırlar. Ayrıca günümüzde sigorta şirketleri makinayı sigortalarken bu bakım hizmetinin alınıp alınmadığına göre hareket etmekte, gerekirse prim indiriminde bulunmakta, yada sigorta edebilmek için bakım hizmetini şart koşmaktadır.

5.MAKİNA SATIN ALDIĞIMDA VE KURULUM SONRASI HANGİ DÖKÜMAN VE BİLGİLERİ SAKLAMALIYIM?

Satış sözleşmesini, kurulumda satıcı firma tarafından hazırlanan kontrol listeleri ve garanti anlaşmalarını, makine ile gelen kitapları, makinanın program ve parametre ayarlarını içeren back-up ını, Kontrol sistemi ile ilgili kayıt ve data sheet leri daha sonraki servis ihtiyaçları için mutlaka saklamalıyız.

6.ARIZA DURUMUNDA KİME NASIL BAŞVURMALIYIM?

Bir arıza durumunda, eğer arıza ve hasar sigorta kapsamında ise öncelikle sigorta eksperine ve eksperin talimatı doğrultusunda daha sonra teknik destek alacağınız firmaya e-mail yada faks yoluyla yazılı başvurmalıyız.

7.NEDEN ARIZA BİLDİRİMLERİMİ FİRMAYA E-MAIL İLE YAPMALIYIM?

Lütfen her türlü servis, yedek parça ve teknik bilgi taleplerinizi servis@tezmaksan.com e-mail adresine yazılı olarak iletiniz. Arıza bildirimlerini servis@tezmaksan.com e-mail adresi yerine tanıdığımız servis elemanlarına yaptığımızda, servis elemanları bu çağrınızı not alıp size servis planlaması yapamayacağı için, servis alma işleminiz unutulabilir, gecikebilir yada hiç programa alınamayabilir. Unutmayınız ki tanıdığınız servis elemanına yapacağınız çağrı dan firma habersiz olacağından daha sonra şikayet etmeye de hakkınız olmaz. Servis elemanları dışarıda başka işlemler yaparken sizin çağrınızı planlayamaz, not alamaz ve unutmalara sebep olur ki bu durumda hizmet alımında zorlanabilirsiniz. Firmaya ve doğru kişiye yazılı yapılan çağrılar her zaman öncelikli ve hızlı bir şekilde yapılacak planlama ile hızlı ve zamanında hizmet alımı sağlar. servis@tezmaksan.com e-mail adresine göndereceğiniz mesajı tüm teknik servis personeli görmekte ve ilgili bölüm derhal programına alacaktır. Bu konudaki anlayış ve yardımlarınıza şimdiden teşekkür ederiz.

8.MAKİNAMI GÜVENLİ VE UZUN ÖMÜRLÜ KULLANMAK İÇİN NE YAPMALIYIM?

Makinanızı uzun ömürlü ve güvenli kullanmak için :

a. Makine Kırılma sigortası yaptırmalısınız.
b. İyi bir kullanma eğitimi almalı, operatörünüzü bu konuda yetişmiş ve makinanızın özelliğine göre kullanmaya yeterli kişilerden seçmelisiniz.
c. Mutlaka makinanızın bakım ve temizliğine özen göstermeli, bakım planının tam uygulandığını ve temizliklerin yapıldığını bizzat kontrol etmelisiniz.
d. Makinanızı kullanırken malzeme, kesici takım ve kesim şartlarına dikkat etmeli, bu şartların yerine getirildiğini ve kullanım limitlerinin aşılmadığını gözlemelisiniz.
e. Tavsiye edilen ve uygun yağları, makinayı ve işmilini zorlamayacak uygun kesicileri kullanmalı, makinaya istenen ve sabit enerji ile kuru ve istenen basınçta hava sağlamalısınız.
f. Makinanın topraklaması çok önemli olup standartlara uygun topraklama sağlanmalı, ayrıca CE gereği bulunan emniyetleri iptal etmemelisiniz.
g. Makinanızı kimyasal buhardan, kimyasal temasından, çevresel makinaların titreşiminden koruyunuz.

 

Goodway 0i-TB ve 0i-TC Taret Referansı Tanıtma Prosedürü

  • • Fanuc klavyeden system tuşuna basınız.
  • • Ekranın altındaki sağ ok tuşuna basarak PMM menüsünü bulunuz ve ilgili tuşa basınız.
  • • Ekranın altından mesaj menüsüne basınız ve alarm numaralarını kontrol ediniz.
  • • Mesaj menüsünde ;224 alarm mevcut ise referans kaybı,351 alarm mevcut ise referans hafıza pili bitmesi ile ilgili problem mevcuttur.
  • • Hafıza pilini www.tezmaksanonline.com adresinden temin edebilirsiniz.
  • • Fanuc klavyeden system tuşuna basınız.
  • • Ekranın altından sırasıyla; PMC-PMCPRM-KEEPRLY menülerine basınız.
  • • K7.5 bitini 1 yapınız.
  • • Mod anahtarını “Handle” konumuna alınız.
  • • Feed hold ve Spindle Stop butonlarına aynı anda basınız.Taret unclamp yapacaktır.
  • • +X ve –X butonlarına basılı tutarak tareti 1. istasyonda konumlayınız.
  • • “Reset” tuşuna basınız. Taret yerine düzgün bir şekilde oturmalıdır.
  • • Taret düzgün oturamazsa üstteki 3 maddeyi tekrarlayınız.
  • • Tekrar PMM menüsüne giriniz.
  • • Ekranın altındaki “SYSTEM” menüsüne basınız.
  • • “PARAM” menüsüne giriniz.
  • • 11 numaralı parametrenin üzerine geliniz.
  • • Parametre değerini “10000001” yapınız.
  • • Makinayı kapatıp açınız.

 

Goodway 0i-TD Taret Referansı Tanıtma Prosedürü

  • • Fanuc klavyeden system tuşuna basınız.
  • • Ekranın altındaki sağ ok tuşuna basarak PMMGR menüsünü bulunuz ve ilgili tuşa basınız.
  • • Ekranın altından mesaj menüsüne basınız ve alarm numaralarını kontrol ediniz.
  • • Mesaj menüsünde ;224 alarm mevcut ise referans kaybı,351 alarm mevcut ise referans hafıza pili bitmesi ile ilgili problem mevcuttur.
  • • Hafıza pilini www.tezmaksanonline.com adresinden temin edebilirsiniz.
  • • Fanuc klavyeden “SYSTEM”tuşuna basınız.
  • • Ekranın altından sırasıyla; PMCMNT-KEEPRLY menülerine basınız.
  • • K7.5 bitini 1 yapınız.
  • • Mod anahtarını “Handle” konumuna alınız.
  • • Feed hold ve Spindle Stop butonlarına aynı anda basınız.Taret unclamp yapacaktır.
  • • +X ve –X butonlarına basılı tutarak tareti 1. istasyonda konumlayınız.
  • • “Reset” tuşuna basınız. Taret yerine düzgün bir şekilde oturmalıdır.
  • • Taret düzgün oturamazsa üstteki 3 maddeyi tekrarlayınız.
  • • Tekrar PMMGR menüsüne giriniz.
  • • Ekranın altındaki “SYSTEM” menüsüne basınız.
  • • “PARAM” menüsüne giriniz.
  • • 11 numaralı parametrenin üzerine geliniz.
  • • Parametre değerini “10000001” yapınız.
  • • Makinayı kapatıp açınız.

 

Bize Sorun
Etkinlik Takvimimiz
Machinetool Express
  • Machinetool Express Sayı 69
    Machinetool Express Sayı 69


    • - TEZMAKSAN’ın Teknoloji Kiralama Uygulaması ile maliyetten ve zamandan kazandık.
    • - KAPASİTEMATİK ile işletmeler,MAXSİMUM KAZANDIRIYOR.
    • - Doğu illeri projesi,Bingöl Üniversitesi öğrencilere ışık tuttu.
    • - TEZMAKSAN,yeni ve yenilenenen modeller ile 2017’ye hazır!

  • Machinetool Express Sayı 68
    Machinetool Express Sayı 68


    • - Değiştik, geliştik ve yenilendik!
    • - TEZMAKSAN, çığır açan uygulamalarıyla MAKTEK Avrasya 2016’ya yön verdi
    • - TEZMAKSAN podyumunda iki Çağla Şıkel yürüdü
    • - TEZMAKSAN’ın marka parkuruna Röders imzası

  • Machinetool Express Sayı 67
    Machinetool Express Sayı 67


    • - Yenilenen 5 Eksen teknolojilerimizle MAKTEK 2016'DAYIZ 2. Hol / No:211
    • - Üstün Brother teknolojisi ile tanışın!
    • - MAKTEK 2016'da GOODWAY modellerini keşfedin!
    • - Avrupa’nın önde gelen 5 Eksen üreticisi Röders, TEZMAKSAN ile anlaştı

  • Machinetool Express Sayı 66
    Machinetool Express Sayı 66


    • - Tezmaksan'dan Endüstri 4.0'a ilk adım: Robotlu çözüm önerileri
    • - Tezmaksan'dan devrim niteliğinde uygulama: Teknoloji Kiralama
    • - Makine yağlarınız için YENİ çözümler TEZMAKSANONLINE'da
    • - 5 Eksen Günleri'nde Tezmaksan teknolojilerinin gücü konuştu

  • Machinetool Express Sayı 65
    Machinetool Express Sayı 65


    • - SANTEK 2016 için gün sayıyoruz
    • - 5 Eksen Teknoloji Günleri, yaza damga vuracak
    • - Sektörel eğitime adanmış bir proje: TEZMAKSAN Akademi
    • - Kalıp Sektörünün Geleceğini Belirleyen Teknolojiler TEZMAKSAN'da