SUMAK POMPA: “Arıza önleyici bakım hizmeti ile sağlıklı üretim planlama yapabiliyoruz”

SUMAK POMPA Teknik Danışmanı Ali ŞENER: “Yalın üretimde yedi büyük israftan biri arıza kayıplarıdır. Kendi arıza ekibimiz olmadığından, arızaların giderilmesi için dışarıdan bir ekip çağırıyorduk. Ekiplerin sistemli çalışmaması üretimde verimliliğimizi düşürüyordu. Tezmaksan ile arıza önleyici bir bakım hizmeti alıyoruz. Makinemiz arızalanıp âtıl bir şekilde beklemiyor.”

Sumak Pompa olarak müşterilerinize sunduğunuz spesifik teknoloji nedir?
Suyla elektroniği birleştiren bir firma olarak Sumak Pompa, Türkiye’de elektrik motorundan pompayı yapan ilk firmalardan. Elektrik motoru da pompa da ayrı bir klasman... Sumak, bunların arasından bir filiz gibi çıkar. Personel sayımızdan iş teslimat hızımıza kadar fark yaratan bir firmayız.
​Isıtma ve havalandırmada kullanılan frekans konvertörlü pompalar yapıyoruz, ihtiyaç olduğunda çalışan olmadığında uyuyan pompalar bunlar. Sumak Pompa, 600 metrekareden 20.000 metrekare kapalı alana ulaşan, personel sayısı 180’leri bulan, yeni makine yatırımları ve hedefleri olan bir firma.

AR-GE merkezimizde dünyadaki gelişen teknolojiyi titizlikle takip ediyor, aktif olarak ürün geliştiriyoruz. Pompalar üzerindeki testler birebir yapıyoruz. Motoru da biz ürettiğimiz için çok büyük iyileştirmeler yaptığımıza inanıyoruz. Hidroliğin gerektirdiği enerjiyi üretecek motoru, standart üretilmiş motor güçleriyle değil, pek çok ara değerde üretebiliyoruz. Bu pompalarımızı enerji verimli kılıyor. AR-GE testlerimizi kendi yapıyoruz. Elektronik kart, pompa, elektrik motorunun hepsi yerli üretim. AR-GE için gereken tüm yatırımları şirketimiz gerçekleştiriyor.

Tezmaksan ile yollarınız nasıl kesişti? Bakım hizmeti alma fikri nasıl oluştu?
Tezmaksan ile 3 sene önce çalışmaya başladık, bizim için önemli olan hızlı hizmet alabilmekti. Referanslarımız Tezmaksan ile ilgili olarak hep olumlu olmuştur. Tezmaksan ile bireysel olarak 25 yıllık bir tanışıklığım var. Sorunumla gittiğimde, “sana bu makine gerekli veya sana makineye gerek yok, bu tesisat ve bu ekipman yeterli ya da değil” şeklinde mutlaka yeterli ve gerekli çözümü sunmuştur. Tezmaksan güzel bir okuldur, ticari tarafını ikinci plana atıp insan yetiştiren bir firmadır.

Yalın üretimde 7 büyük israf vardır, bunlardan biri de arıza kayıplarıdır. Kendi arıza ekibimiz olmadığından, arızaların giderilmesi için dışarıdan bir ekip çağırıyorduk. Tezmaksan ile arıza önleyici bir bakım hizmeti alıyoruz. Makinemiz arızalanıp âtıl bir şekilde beklemiyor.
Tezmaksan’in tecrübesi ve bunu bizimle paylaşıyor olması ufkumuzu açıyor.

Üretim ortamınızda düzenli bakım ile birlikte neler değişti?
Sağlıklı bir planlama ortamı oluştu diyebiliriz. Erteleme, gecikme gibi sorunlar yaşamayacağımızı düşündüğümüzden, bu riski minimize ettiğimiz için planlamamız çok daha sağlıklı oluyor. Bakım için ilave çalışanlara gerek duymuyor ve bu konuda kaygılanmıyoruz; çünkü bu işi profesyonellere, Tezmaksan’a bıraktık.

Tezmaksan’dan başka hizmetler de alıyor musunuz? Kiralama vs.
Şu anda yeni bir projemiz var Tezmaksan ile. CNC besleme otomasyonu yapacağız beraber. İki adet tezgahı bir robotla besleyeceğiz. Verimli bir çalışma olursa, otomasyon projelerimiz devam edecek.



İlginizi Çekebilir

Makine sektörü dijitale taşındı
Eroğlu Kalıp: “Hurco VMX50i CNC İşleme Merkezi’ni ...
Periyodik Bakımlar, Üretimde Yaşanabilecek Aksamal...